Jak świętować Dzień Pluszowego Misia w klasach I–III

Dzień Pluszowego Misia to jedno z tych świąt, które dzieci przyjmują z naturalnym entuzjazmem. Jako pedagog i terapeuta wiem, że to świetna okazja, by połączyć zabawę z rozwijaniem umiejętności społecznych, językowych i emocjonalnych. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów, które można wykorzystać w klasach I–III.

Małe gesty, wielka moc. Pomysły na szkolny Dzień Życzliwości

Dzień Życzliwości to dobry moment, żeby na chwilę zwolnić i przypomnieć dzieciom, że ciepłe słowo i prosty gest potrafią zmienić czyjś dzień. Lubię ten temat, bo działa zawsze i wszędzie. Sprawdza się w klasie, na świetlicy i na korytarzu. Dzieci szybko wchodzą w klimat, bo życzliwość jest dla nich naturalna. Trzeba tylko dać im przestrzeń, żeby mogły ją pokazać. Poniżej zebrałam dziesięć prostych aktywności, które można przeprowadzić od ręki. Bez wielkich przygotowań, za to z dużym efektem.

Nie bój się kolców – poznaj mnie bliżej, listopadowa bajkoterapia

Listopad w naszej klasie upłynął pod znakiem empatii i akceptacji. Podczas zajęć bajkoterapeutycznych poznaliśmy bajkę terapeutyczną „Jeżyk, który chciał mieć przyjaciela”. Mały Jeżyk bardzo pragnął towarzystwa, ale inni mieszkańcy lasu bali się jego kolców. Dopiero gdy pomógł Myszce wrócić do domu, wszyscy odkryli, że pod kolcami kryje się dobre i delikatne serce.

Listopadowa bajkoterapia - empatia i akceptacja „Jeżyk, który chciał mieć przyjaciela”

Listopad: Empatia i akceptacja

Bajka: „Jeżyk, który chciał mieć przyjaciela”

Adresaci: uczniowie klasy 1
Czas trwania: 45 minut
Miejsce: sala lekcyjna
Forma: słuchanie bajki, rozmowa, zabawa ruchowa i praca plastyczna


Litery w ruchu, czyli nauka przez działanie

Nic tak nie cieszy pierwszaków, jak nauka przez zabawę. Tym razem w mojej klasie litery ożyły dzięki… darom jesieni! Dzieci układały litery z liści, kasztanów, żołędzi, owoców i warzyw. Każda stacja pachniała jesienią i była pełna kreatywności. Układanie liter z różnych materiałów to świetny sposób na naukę poprzez działanie – rozwija motorykę małą, spostrzegawczość, współpracę w grupie i przede wszystkim - radość z odkrywania.

Stemplowana Polska – praca plastyczna na 11 listopada

Zbliża się 11 listopada - dzień, w którym szczególnie pamiętamy o tym, że wolność nie jest dana raz na zawsze. W szkole to wyjątkowy czas pełen rozmów o historii, symbolach narodowych i o tym, co znaczy być Polakiem. W tym roku postanowiłam, że nasza świetlica też uczci ten dzień w twórczy sposób. Chciałam, żeby dzieci nie tylko posłuchały o Święcie Niepodległości, ale też poczuły tę biało-czerwoną radość przez działanie – przez sztukęZrobiliśmy więc prostą, ale efektowną pracę plastyczną „Stemplowana Polska”.


Październikowa misja: Mały patriota w codzienności

Październik upłynął nam pod znakiem biało-czerwonych barw. W ramach innowacji pedagogicznej realizowaliśmy misję „Mały patriota w codzienności”, której celem było kształtowanie prostych, dziecięcych postaw patriotycznych - takich, które zaczynają się od drobnych gestów: życzliwości, troski o wspólne dobro i szacunku wobec symboli narodowych.